home
golfnieuws
equipment
travel
  • magazine
  • contact

    Nieuwe spullen: Cobra Aerojet

    9 januari 2023

    Ook Cobra heeft haar nieuwe lijn voor drivers en fairwaywoods in 2023 gepresenteerd. De clubs luisteren naar de naam Aerojet. Wat je moet weten voor de nieuwste Cobra-clubs:

    De Aerojet-lijn borduurt voor een heel groot deel voort op de Cobra LTDx van afgelopen jaar. We zien een vergelijkbaar ontwerp met een carbon boven- en onderkant en een aantal vertrouwde technieken.

    Aan de buitenkant heeft de Aerojet wel een compleet ander jasje dan zijn voorganger. De oranje-gele accenten van de LTDx hebben plaatsgemaakt voor meer in het oog springend wit, rood en blauw.

    Standaard, Max en LS

    Net als de LTDx komt ook de Aerojet in 3 verschillende varianten. De Aerojet is het standaardmodel waarmee iedere speler in principe uit de voeten moet kunnen. Een 12 grams gewicht in de achterkant van het clubhoofd zorgt voor een relatief hoge vertrekhoek, maar volgens Cobra heeft de driver nog steeds een lage spinrate.

    De Aerojet LS (low spin) is voor de betere golfer die vergevingsgezindheid graag omruilt voor een zeer lage spinrate. Bij de LS zitten twee gewichtjes van 12 en 3 gram aan de voorkant van het clubhoofd. Gewicht meer naar voren betekent een lagere vertrekhoek met minder spin. Fijn voor de afstand, minder fijn voor de vergevingsgezindheid.

    Wie die vergevingsgezindheid wel zoekt én van nature een flinke slice slaat, kan kijken naar de Aerojet Max. Deze driver is draw biased, wat wil zeggen dat hij een afwijking naar rechts compenseert. Heb je die niet, dan zorgt dit voor een afwijking naar links. In de Max zitten de 12 en 3 grams gewichtjes achterin het clubhoofd en in de hiel. Deze zijn om te wisselen om meer of minder draw te forceren.

    Technisch vernuft

    Zoals de naam Aerojet al een beetje doet vermoeden stond Aerodynamica voorop bij het ontwerp. Volgens Cobra is dit gelukt. Een verbeterd ontwerp zorgde bij het testen met een robot voor 1,5 mph extra clubhoofdsnelheid.

    PWR-BRIDGE
    Achter het clubblad heeft Cobra in de Aerojet een horizontaal gewichtje geplaatst. Dit moet zorgen voor een stabieler clubhoofd bij impact, meer energieoverdracht op de bal en dus meer balsnelheid en verdere drivers.

    PWRSHELL L-Cup en H.O.T. Face
    Ook aan het clubblad zelf is gesleuteld. De zogeheten PWRSHELL in het clubblad moet zorgen voor extra balsnelheid. Met behulp van artificial inteligence heeft Cobra het clubblad ook een stuk verder verfijnd. Dankzij de rekenkracht van computers moet de balsnelheid bij drivers die niet in de sweetspot geraakt zijn hoger liggen dan bij de voorgangers van de Aerojet.

    Specs & Shafts

    AeroJet LS: 9 of 10.5 graden

    Keuze uit 3 premium shafts in geselecteerde flexes waaronder: MCA Kai’li White 60 (x-stiff en stiff); Project X HZRDUS Black Gen4 (stiff) en MCA KAI’LI Blue 60 (regular). Lamkin Crossline-grips worden standaard geleverd.

    AeroJet: 9, 10.5 of 12 graden

    Keuze uit 3 premium shafts in geselecteerde flexes waaronder: MCA Kai’li White 60 (x-stiff en stiff); Project X HZRDUS Black Gen4 (stiff) en MCA KAI’LI Blue 60 (regular). Lamkin Crossline-grips worden standaard geleverd. 

    AeroJet Max: 9, 10.5 of 12 graden

    Keuze uit 3 premium shafts in geselecteerde flexes waaronder: MCA Kai’li White 60 (x-stiff en stiff); Project X HZRDUS Black Gen4 (stiff) en MCA KAI’LI Blue 60 (regular). Lamkin Crossline-grips worden standaard geleverd.

    Prijzen en beschikbaarheid

    De Cobra Aerojet-drivers liggen vanaf 10 februari in de winkel. Met een prijs van € 549 zijn ze een stuk vriendelijker geprijsd dat de modellen van concurrenten.

    Laatste Video

    Meer Video's

    Beleef de laatste ronde van Scottie Scheffler nog een keer!

    Advertentie